Veel gestelde vragen.
Vind hieronder alle antwoorden

 

Welke voertuigen converteert Emoss naar 100% elektrisch?

Alle middelgrote en zware voertuigen, zowel nieuw als gebruikt.

Kan ik mijn gebruikte voertuig ook ombouwen tot een elektrisch voertuig?

Ja, dat kan. Voor verschillende type voertuigen / modellen hebben we een standaard powertrain beschikbaar.

Weegt mijn truck meer met een electric powertrain?

Ja, met een electric powertrain weegt een truck ongeveer 10% meer vergeleken met een diesel.

Wat is de range van een powertrain?

De range is variabel en afhankelijk van diverse factoren. Zo beïnvloedt de chauffeur de range van de powertrain voor 30%. Daarnaast beïnvloeden ook weersinvloeden, het landschap en de andere energiegebruikers de range van de powertrain.

Heb ik een speciaal laadstation nodig?

Nee. Alle Emoss powertrains hebben een onboard charger. De elektrische infrastructuur is in de meeste gevallen voldoende om de truck op een normale manier te laden. Wanneer u kiest voor snelladen, moet u overgaan op het aanschaffen van een laadstation.

Wat kost een powertrain?

De kosten voor een powertrain zijn afhankelijk van de specificaties en opties van het voertuig, maar beginnen rond de €75.000.

Wat is de levensduur van de batterijen?

De levensduur van de batterijen is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder uw applicatie en het gebruik. Echter heeft Emoss al lange tijd ervaring met de batterijen die gebruikt worden. We zien zelfs dat sommige klanten na 10 jaar nog steeds een gezonde State of Health (SOH) hebben.

Wat is de garantietermijn?

De garantietermijn voor de kit bedraagt 12 tot 24 maanden.

De garantietermijn voor batterijen is 5 jaar of 3000 laadcycli (een laadcyclus is het minimaal 80% opladen van de batterij).

Kan de batterij vlam vatten?

Emoss maakt gebruik van LFP-technologie en heeft de batterijen onder verschillende extreme omstandigheden getest. Doordat Emoss geen gebruik maakt van het ruwe materiaal kobalt, is er geen brandgevaar.

Hebben de buitentemperaturen invloed op de prestaties van de batterij en/of op de range?

Dankzij proactieve battery management systemen en thermo management systemen, kunnen we ervoor zorgen dat de batterij altijd op de ideale werktemperatuur is.

Hebben jullie alleen powertrains met als energiebron batterijen?

Nee, we hebben diverse projecten met waterstof en range-extenders.

Levert Emoss ook 24/7 service en productondersteuning?

Ja. We hebben een 24/7 servicelijn. Onze ervaring is dat we telefonisch 70% van de klachten kunnen oplossen. Daarnaast kunnen we vaak op afstand diagnoses stellen. Op het moment dat we er niet uitkomen, hebben wij de Emoss flying doctors die overal ter wereld voor u klaar staan.

Hoe lang duurt het laden?

De laadtijd is afhankelijk van de grootte van de batterij. Standaard hebben de trucks 44 kWh. Dit houdt in dat bijvoorbeeld een accupakket van 200 kWh geladen is in ongeveer 4,5 uur. Met een fastcharge-optie kan dit zelfs in 75 minuten.

Welke trainingen zijn inbegrepen bij de aanschaf van een powertrain?

Bij een standaard powertrain krijgt u uiteraard een berijderstraining. Gaan we met u voor een powertrain integratieproject, dan krijgt u van ons productie-, service- en garantietrainingen.

Wat is de levertijd van een powertrain?

Voor een standaard powertrain hanteren wij tussen de 12 en 20 weken levertijd. Een custom made powertrain kunnen wij binnen een jaar leveren.

Heeft Emoss ervaring met voertuigen op de openbare weg?

Ja, op dit moment hebben we meer dan 400 voertuigen rondrijden, waarvan er 150 in het laatste jaar zijn bijgekomen. Uit deze voertuigen halen we waardevolle data, die we kunnen gebruiken om verbeteringen en innovaties door te voeren.

Rijdt het anders?

Ja, het rijdt anders. Allereerst is het erg stil. Het geluid van de dieselmotor ontbreekt en je hoort andere geluiden, zoals wind- en bandgeruis. Ook het regenereren is in het begin even wennen. Tot slot vergt elektrisch rijden een andere mindset. Waar een benzinetank direct gevuld kan worden, moet u bij een elektrische aandrijving wachten. Maar uiteindelijk is het voor de meeste chauffeurs een plezier om te rijden.